فیل های چیانگ مای

به گزارش تور روسیه ارزان، دهکده فیل‌ها در یکی از زیباترین شهرهای کشور تایلند یعنی چیانگ مای قرار گرفته است. دهکده فیل‌ها محلی برای نگهداری و نجات فیل‌هیای از کار افتاده و پیر است. این دهکده از گردشگران تور تایلند دعوت به همکاری می‌کند تا به صورت داوطلبانه در این راه آن ها را کمک کند.

فیل های چیانگ مای

پارک طبیعی فیل ها که در شمال تایلند قرار گرفته و یکی از بهترین مکان‌های مناسب برای کسانی است که به حیوانات علاقه دارند، یکی از معدود پناهگاه هایی است که برای حفظ حقوق حیوانات در آسیا می جنگد. در این پناهگاه حدود 71 فیل نجات پیدا کرده از دست توریست ها زندگی می کنند و هر کدام داستان خودشان را دارند. همانطور که می دانید، فیل سواری، یکی از تفریحات بسیار رایج در تور تایلند است بطوریکه یکی از نماد های تایلند محسوب می شود اما باعث آسیب های زیادی به حیوانات شده است.

همینکه در تور تایلند وارد پارک طبیعی فیل ها شوید، مشاهده خواهید کرد که گذر زمان چقدر نامفهوم است و روزهایتان از 6 صبح شروع می شود. شاید به نظرتان کمی سخت باشد که به جایی سفر کنید و مجبور باشید این زمان از خواب بیدار شوید اما قانون این پارک اینطور بود و نیازی هم به ست کردن زنگ گوشیتان ندارید چون صدای شیپور فیل ها آنقدر قوی هست که بیدارتان خواهد کرد.

در تایلند، شغل نگهداری فیل ها خیلی از احترام و جایگاه بالایی برخوردار نیست اما پارک طبیعی فیل ها سعی کرد تا این نقطه نظر را تغییر دهد و به مردم اموزش دهد تا تصویر بهتری از آن برای خود بسازند.

در روز آخر سفرمان توانسیتم با بنیان گذار این پارک یعنی Lek ملاقات کنیم و کمی با او در این باره بحث کنیم. او یک خانم فوق العاده است که همه ی زندگی خود را صرف نگهداری گونه ها در حال انقراض و مخصوصا فیل ها کرده‌اند.

انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 377

به "فیل های چیانگ مای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیل های چیانگ مای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید