آغاز مجمع عمومی حزب کمونیست چین و احتمال رونمایی از چشم انداز 2035

به گزارش تور روسیه ارزان، چین مهم ترین نشست سیاسی سالانه اش را در پکن آغاز کرد؛ این نشست چهار روز طول می کشد.

آغاز مجمع عمومی حزب کمونیست چین و احتمال رونمایی از چشم انداز 2035

به گزارش خبرنگاران، این پنجمین نشست عمومی نوزدهمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین است که برنامه توسعه و اقتصادی پنج ساله بعدی را اعلام خواهد کرد.

اما شی جینپینگ، دبیرکل حزب کمونیست و رئیس جمهوری، احتمالا از یک برنامه طولانی مدت دیگر هم برای 15 سال آینده رونمایی کند؛ برنامه ای تحت عنوان چشم انداز 2035.

تحلیلگران می گویند که چنین برنامه طولانی مدتی حدس و گمانی هایی را برانگیخته است مبنی بر اینکه او قصد دارد رئیس جمهوری مادام العمر شود.

پروفسور بنجامین هیلمن، استاد دانشگاه ملی استرالیا (دانشگاه نشنال یونیورسیتی استرالیا)، می گوید که هدف از چشم انداز 2035 تعیین اهداف تعیین برای پیشرفت چین در جهت رسیدن به کشوری با درآمد بالا (از طریق تبدیل به یک کشور کاملا توسعه یافته)، تا سال 2049 است.

پروفسور هیلمن همچنین به بی بی سی گفت که ایده مانیفست سال 2035 این حدس و گمان را برمی انگیزد که شی قصد دارد چین را طی این دوره رهبری کند، و اساسا رئیس جمهوری مادام العمر شود.

چین در سال 2018 میلادی محدودیت های دوره ای برای ریاست جمهوری را لغو کرد و این به شی اجازه می دهد که پس از پایان دو دوره ریاست جمهوری همچنان در این سمت باقی بماند.

بیش از 300 عضو کامل و علی البدل کمیته مرکزی حزب کمونیست در این نشست رهبران عالی کشور حضور خواهند یافت.

نشست امسال در حالی برگزار می شود که اقتصاد چین در حال ترمیم از شرایط شیوع ویروس کروناست؛ زندگی در بسیاری از شهرهای این کشور به حال عادی برگشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1584

به "آغاز مجمع عمومی حزب کمونیست چین و احتمال رونمایی از چشم انداز 2035" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مجمع عمومی حزب کمونیست چین و احتمال رونمایی از چشم انداز 2035"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید