اختلاف چین با کره جنوبی بر سر سامانه موشکی تاد

به گزارش تور روسیه ارزان، کره جنوبی درخواست چین مبنی بر توقف استقرار سامانه های موشکی آمریکایی تاد به بهانه تقویت سامانه های دفاعی برای مقابله با کره شمالی را رد کرد.

اختلاف چین با کره جنوبی بر سر سامانه موشکی تاد

دولت کره جنوبی روز چهارشنبه مدعی شد تصمیمات خود را برای تقویت دفاع خود در برابر تهدیدات کره شمالی اتخاذ خواهد نمود و درخواست های چین مبنی بر توقف استقرار سامانه های موشکی تاد را رد کرد. طبق سیاست های دولت قبلی کره جنوبی افزایش استقرار سامانه های ضد موشکی بیشتر از آمریکا متوقف شده بود.

به گزارش دیفنس نیوز، اختلافات بین کره جنوبی و چین نشان دهنده شکاف بین دو کشور است که درست یک روز پس از ملاقات دیپلمات های ارشد آن ها در شرق چین و ابراز امیدواری مبنی بر اینکه این موضوع به مانع در روابط تبدیل نگردد.

دیفنس نیوز نوشت روابط دوجانبه کره جنوبی و چین در سال 2017 هنگامی که کره جنوبی در پاسخ به آزمایشات هسته ای و موشکی کره شمالی یک سامانه موشکی آمریکایی با استفاده از سیستم دفاعی منطقه ای در ارتفاع بالا یا تاد نصب کرد، ضربه قابل توجهی خورد.

این تصمیم واکنش تندی را از سوی چین به همراه داشت و گفت سیستم ضد موشکی می تواند به گونه ای پیکربندی گردد که در قلمرو این کشور قرار بگیرد.

مون جائه این رئیس جمهور قبلی کره جنوبی که در پی تعامل با کره شمالی بود، سعی کرد روابط با پکن را ترمیم کند و گفت سئول هیچ سیستم تاد اضافی را مستقر نخواهد نمود. در شبکه های دفاع موشکی تحت رهبری آمریکا شرکت نمی کند؛ و یک اتحاد نظامی سه جانبه با واشنگتن و توکیو تشکیل نخواهد داد.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2430

به "اختلاف چین با کره جنوبی بر سر سامانه موشکی تاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف چین با کره جنوبی بر سر سامانه موشکی تاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید