ادامه اعتراضات به فساد دولتی در کشورهای بالکان

به گزارش تور روسیه ارزان، خیابان های کشورهای حوزه بالکان در شرق اروپا همچنان شاهد تظاهرات چندهزار نفری در اعتراض به فساد دولتی است.

ادامه اعتراضات به فساد دولتی در کشورهای بالکان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه اعتراضات ضد دولتی در کشورهای حوزه بالکان، عده ای از معترضین صربستانی، شنبه شب به ساختمان تلویزیون ملی این کشور حمله کردند. در آلبانی نیز مردمی که قصد ورود به مجلس را داشتند با استفاده از گاز اشک آور متفرق شدند. خیابان های کشور مونته نگرو نیز شاهد تظاهرات هزاران نفری بود.

به نوشته روزنامه گاردین، در شهر بلگراد معترضین با هجوم آوردن به داخل ساختمان رادیو و تلویزیون ملی، خواهان پخش زنده تلویزیونی جمعیت تظاهرکنندگان شدند. اخبار تلویزیون ملی، پوشش ضعیفی از اعتراضات را به نمایش گذاشته بود.

از دسامبر سال گذشته تظاهرات های هفتگی علیه الکساندر ووچیچ رئیس جمهور این کشور برگزار می گردد. خواسته معترضین، آزادی رسانه ها و ایجاد شرایط برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه است.

در مونته نگرو برای پنجمین بار طی دو سال اخیر تظاهراتی هزاران نفری را با هدف وادار کردن میلو دوکانویچ رئیس جمهور این کشور به راه انداختند. معترضین او را به سواستفاده از قدرت، اختلاس و رانت متهم کردند.

در تیرانا پایتخت کشور آلبانی نیز تظاهرات چندهزار نفری به صورت مسالمت آمیز شروع شد، اما با درگیر شدن تعدادی از آن ها با نیروهای پلیس که از ساختمان مجلس محافظت می کردند، تظاهرات به خشونت کشیده شد و عده ای مجروح شدند. این معترضین خواهان استعفای ادی راما به علت فساد و تقلب در انتخابات و برگزاری انتخاباتی جدید شدند.

این پنجمین تظاهرات مردم آلبانی از اواسط ماه فوریه امسال میلادی بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 470

به "ادامه اعتراضات به فساد دولتی در کشورهای بالکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراضات به فساد دولتی در کشورهای بالکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید