انگلیس، ارزیابی عربستان در خصوص عامل حمله به آرامکو را نپذیرفت

به گزارش تور روسیه ارزان، ایرنا نوشت:به رغم شوی تبلیغاتی روز چهارشنبه وزارت دفاع عربستان و تکرار اتهام های واهی و بی اساس درباره دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو، دولت انگلیس با ارزیابی ریاض در این باره موافق نیست.

انگلیس، ارزیابی عربستان در خصوص عامل حمله به آرامکو را نپذیرفت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

یک دیپلمات بلند پایه انگلیس که خواست نامش ذکر نشود روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که دولت لندن حمله هوایی اخیر به عربستان را محکوم می نماید. او بدون اشاره به جنایت های جنگی ائتلاف متجاوز به سرکردگی ریاض در یمن مدعی شد: این حمله برای به خطر انداختن امنیت منطقه خاورمیانه و اختلال در صادرات جهانی نفت صورت گرفت.

این دیپلمات انگلیسی با این حال ارزیابی و ادعای بی اساس عربستان در خصوص عامل حمله به آرامکو را نادیده گرفت و توضیح داد: انگلیس به همکاری با شرکای بین المللی، برای روشن شدن مسئول این حادثه ادامه می دهد.

وزارت دفاع عربستان سعودی روز گذشته با برگزاری کنفرانس خبری و تکرار اتهام های واهی خود، ایران را به دست داشتن در حمله به تاسیسات آرامکو متهم کرد.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در این کنفرانس خبری گفت: حمله به آرامکو تنها عربستان سعودی را هدف قرار نداده بلکه جامعه جهانی و امنیت انرژی را هدف گرفته است.

مالکی مدعی شد: ایران کوشش کرد تا واقعیت ها را مخدوش کند. حمله به آرامکو از یمن نبود بلکه از شمال به جنوب اجرا شده است.

وی در ادامه اتهام زنی های بی اساس خود علیه ایران، ادامه داد : دلایل و شواهدی داریم که حاکی از دست داشتن ایران در اقدام های خرابکارانه در منطقه است.

جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های بقیق و خریص در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

با حمله به این تاسیسات نفتی 50 درصد از فراوری و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.

نیروهای انصارالله روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کردند.

ترامپ پس از این حمله بدون هرگونه مدرک ایران را متهم به حمله پهپادها به مراکز آرامکو در عربستان سعودی کرد. خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان سعودی هم از موضع گیری ضد ایرانی دونالد ترامپ تشکر کرد.

با این حال انگلیس تاکنون از نسبت دادن این حادثه به ایران خودداری و برکاهش تنش ها در منطقه خاورمیانه تاکید نموده است.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس گفته است: درباره این که چه کسی مسؤول این حادثه است، تصویر به طور کامل روشن نیست. وی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: این یک حمله جدی علیه عربستان سعودی و زیرساخت های نفتی آن است و پیامدهایی برای بازار عرضه و تقاضای جهانی نفت به همراه دارد. ما باید پاسخی روشن و تا حد امکان جهانی به آن نشان دهیم.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 669

به "انگلیس، ارزیابی عربستان در خصوص عامل حمله به آرامکو را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس، ارزیابی عربستان در خصوص عامل حمله به آرامکو را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید