برهم صالح: آمریکا حاکمیت عراق را نقض کرد

به گزارش تور روسیه ارزان، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق حمله بامداد دوشنبه آمریکا به الحشد الشعبی در مرز این کشور با سوریه را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت کشورش دانست.

برهم صالح: آمریکا حاکمیت عراق را نقض کرد

به نقل از میدل ایست نیوز ، تارنمای ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای رسمی اظهار داشت که برهم صالح حمله به مواضع عراق در مرز سوریه را که منجر به شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی و زخمی شدن تعدادی از آنها شده محکوم می نماید.

بیانیه افزوده که این تنش ها محکوم و مصداق شاخص نقض حاکمیت سرزمینی و امنیت ملی عراق است و کوشش های ملی برای تحقق امنیت و ثبات را با مشکل روبرو می نماید.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است که بغداد حاضر نیست که میدان درگیری و نزاع در محوربندی ها باشد چون آن را خلاف معاهده های بین المللی می داند.

سخنگوی ریاست جمهوری عراق افزوده که این حمله و حوادث پیش از آن ازجمله حملات راکتی در اربیل و دیگر نقاط اقداماتی غیر قابل قبول و قانون شکنانه است که به منافع عالی کشور آسیب می زند.

در این بیانیه از همه طرف ها خواسته شده که با خویشتنداری مانع از تنش شوند و به اقدام های آسیب زا به امنیت و ثبات عراق و منطقه دست نزنند.

این بیانیه بعلاوه تأکید نموده که عراق با قاطعیت و با کوشش های دیپلماتیک گسترده ای از همه مسیرها برای گفت وگو با همه طرف ها به منظور تضمین امنیت، ثبات و تحقق حاکمیت سرزمینی خود و کاهش تنش ها در منطقه حمایت می نماید و با هرگونه اقدام خصمانه ازجانب هر طرف و به هر شکلی مخالف است.

جنگنده های آمریکایی بامداد دوشنبه سه نقطه استقرار نیروهای الحشد در منطقه القائم واقع در داخل مرزهای عراق را هدف قرار دادند.

در پی این تجاوز چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند که تحت فرماندهی ستاد عملیات مشترک در حال اجرا وظیفه جهت پیشگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بسر می بردند.

بر خلاف ادعاهای آمریکا نقاط هدف قرار گرفته در بردارنده هیچ گونه انبار تسلیحاتی و یا موارد مشابه آن نبوده اند.

در پی این حمله، الحشد الشعبی با صدور بیانیه ای حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ دانست.

سرتیپ یحیی رسول سخنگوی مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و نخست وزیر این کشور هم در بیانیه ای حمله آمریکا را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست.

حمله آمریکا با الحشد الشعبی با موج گسترده محکومیت از سوی احزاب ، شخصیت ها و گروههای عراقی روبرو شد .، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2016

به "برهم صالح: آمریکا حاکمیت عراق را نقض کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برهم صالح: آمریکا حاکمیت عراق را نقض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید