حامد کرزی عضویت در شورای عالی مصالحه ملی را نپذیرفت

به گزارش تور روسیه ارزان، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در صفحه فیس بوک خود اعلام کرده است که عضویت در شورای عالی مصالحه ملی را قبول ندارد چون نمی خواهد که در هیچ ساختار حکومتی شرکت کند.

حامد کرزی عضویت در شورای عالی مصالحه ملی را نپذیرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در صفحه فیس بوک خود اعلام کرده است که عضویت در شورای عالی مصالحه ملی را قبول ندارد چون نمی خواهد که در هیچ ساختار حکومتی شرکت کند.

اما او در پیام خود افزوده است که در راستای تأمین صلح در افغانستان تمامی تلاش خود را بخرچ خواهد داد تا این موضوع تحقق یابد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان دیروز یک فهرست متشکل از چهره های سرشناس سیاسی، جهادی، دولتی، غیردولتی و زنان فعال در عرصه های مدنی و سیاسی را به عنوان اعضای شورای عالی مصالحه ملی خاطرنشان کرد.

در فهرست اعضای معرفی شده نام های حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین، عبدالرب رسول سیاف، رهبر جهادی، گلبدین حکمتیار، رهبر جهادی، یونس قانونی، معاون اول پیشین رئیس جمهور، کریم خلیلی، رهبر جهادی و رئیس پیشین شورای عالی صلح، محمد محقق از رهبران جهادی، مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر جنبش ملی اسلامی و شماری دیگر از چهره های جهادی و سیاسی دیده می شود.

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در حکمی جداگانه عبدالسلام رحیمی را به عنوان نماینده خاص رئیس جمهور در فرایند صلح مشخص کرده است.

تا هنوز واکنش اعضای پیشنهادی ریاست جمهوری به این شورا مشخص نیست. گفته می شود که آقای غنی نه در مشخص این اعضا و نه هم در مورد معرفی آقای رحیمی به عنوان نماینده خاص و صلاحیت های وی با رهبری شورای عالی صلح و رهبران احزاب جهادی مشورت نکرده است.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1504

به "حامد کرزی عضویت در شورای عالی مصالحه ملی را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حامد کرزی عضویت در شورای عالی مصالحه ملی را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید