درخواست 160 نماینده اروپایی برای خاتمه دادن به تبعیض علیه زنان در عربستان

به گزارش تور روسیه ارزان، به مناسبت روز جهانی زن بسیاری از نمایندگان اروپایی در بیانیه ای خواهان انتها دادن تبعیض به علیه زنان و آزادی زندانیان سیاسی در عربستان شدند.

درخواست 160 نماینده اروپایی برای خاتمه دادن به تبعیض علیه زنان در عربستان

با ما سفر کنید و با تور اروپا پاییز 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، بیش از 160 نماینده اروپا از مقامات آل سعود خواستند تا به انواع مختلف تبعیض علیه زنان سرانجام دهند و همه زندانیان آزادی بیان را از زندان ها آزاد نمایند.

بیش از 160 عضو مجلس آلمان، انگلیس، ایرلند و اروپا بیانیه مشترکی را به مناسبت روز جهانی زن (8 مارس) امضا کردند که از زنان مدافع حقوق بشر در عربستان سعودی و مبارزات آنها حمایت کردند.

آنها از مقامات آل سعود خواستند که زنان زندانی مدافع حقوق بشر را فوری و بدون قید و شرط آزاد نمایند و به انواع تبعیض علیه زنان سرانجام دهند و سیستم سرپرستی را به طور کامل لغو نمایند.

این بیانیه ابتکاری از سوی سازمان حقوق بشری القسط است که توسط 70 عضو مجلس اروپا ، 48 نفر از مجلس آلمان ، 22 نفر از مجلس انگلیس و 21 نفر از طرف ایرلند امضا شده است.

در این بیانیه آمده است : بعضی از محدودیت ها توسط مقامات آل سعود در زندگی زنان حذف شد همانطور که به زنان اجازه رانندگی داده شد و همچنین بدون اجازه سرپرست مرد می توانند گذرنامه بگیرند اما این اقدامات به طور کامل اجرا نشده است. درحالی که رژیم آل سعود با زنان به عنوان خردسال رفتار می نماید و همچنان آزادی های اساسی آنها را در تحصیل ، اشتغال ، بهداشت ، ازدواج محدود می نماید.

در این بیانیه تاکید شد که بعضی از اصلاحاتی که اخیراً برای محافظت از زنان در برابر خشونت صورت گرفته فاقد ابزار لازم برای اجرای آنها است و نافرمانی زن از یک سرپرست مرد هنوز در عربستان جرم محسوب می گردد که مجازات آن قانونی است.

در این بیانیه رفتار مقامات سعودی با زنان مدافع حقوق بشری و همچنین دستگیری تعداد زیادی از آنها در سال 2018 و بازداشت و شکنجه آنها محکوم شد.

مقامات سعودی نسیمه الساده و سمر بدوی را بازداشت کردند که آن ها هنوز در زندان به سر می برند و محاکمه آن ها ادامه دارد و حتی فعالانی که آزاد شده اند به طور موقتی است و آزادی آن ها مشروط و بسیار محدود است.

نمایندگان اروپایی گفتند: به عنوان مثال لجین الهذلول فعال برجسته سعودی پس از آزادی در 10 فوریه 2021 و پس از گذراندن بیش از 1000 روز در زندان زندگی آزادانه ای ندارد.چراکه وی ممنوع السفر است.

جولیا لگنر مسئول حمایت از سازمان حقوق بشری القسط گفت که حمایت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس اروپایی از این ابتکار سازمان حقوق بشری القسط نشان می دهد که آن ها ادعاهای مقامات سعودی را مبنی بر کوشش آل سعود برای بهبود زندگی زنان در عربستان قبول ندارند.

لگنر اضافه نمود: در روز جهانی زن، سیاستمداران اروپایی در کنار زنان سعودی که با تبعیض سیستماتیک روبرو هستند و در کنار مدافعان شجاعی که از آزادی بیان محروم هستند ، ایستاده اند.

سازمان حقوق بشری القسط از نمایندگان مجلس بخاطر این حمایت تقدیر کرد و بار دیگر درخواست خود را به مقامات آل سعود مبنی بر لغو کلیه پرونده های زنان مدافع حقوق بشر تکرار کرد و همچنین خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها و لغو کامل سیستم سرپرستی شد.

در سایه خفقان سیاسی و نقض گسترده آزادی بیان در عربستان، رژیم آل سعود به ویژه پس از ولیعهدی محمد بن سلمان، مخالفان و منتقدان از هر قشر و جنسیتی به ویژه زنان را هدف سرکوبگری های خود قرار می دهد.

در حالی که این بازداشت ها انتقاد مجامع بین المللی از جمله عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، رژیم سعودی همچنان به بازداشت مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1883

به "درخواست 160 نماینده اروپایی برای خاتمه دادن به تبعیض علیه زنان در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست 160 نماینده اروپایی برای خاتمه دادن به تبعیض علیه زنان در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید