دفتر سیاسی طالبان: سفر ملا برادر به چین شایعه است

به گزارش تور روسیه ارزان، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در واکنش به سفر هیئت این گروه به چین اظهارداشت که گزارش بعضی رسانه ها مبنی بر سفر معاون سیاسی رهبر این گروه به چین صحت ندارد.

دفتر سیاسی طالبان: سفر ملا برادر به چین شایعه است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توئیتی خبر سفر ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان و هیئت همراه وی به چین را تکذیب کرد.

این در حالی است که نشریه استرالیایی فارین بریف در گزارشی مدعی شده بود که هیئت طالبان برای گفت وگو با مقامات چینی به پکن رسیده است.

شاهین نوشت: بعضی رسانه ها ادعا می نمایند که هیئت سیاسی امارت اسلامی به سرپرستی ملا برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان به چین رفته است؛ این موضوع صحت ندارد.

وی اضافه نمود: بعضی از این رسانه های مشهور همواره اخبار و شایعات را برای اهداف خود و بدون تأیید منتشر می نمایند.

لازم به ذکر است که نشست بین الافغانی دو روزه صلح به میزبانی پکن قرار بود امروز برگزار گردد اما تا زمان نامعلومی به تعویق افتاده است.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز روز گذشته در یک نشست خبری گفت که دولت در حال کار بر روی فهرست شرکت نمایندگان است و بزودی آن را با دولت چین به اشتراک می گذارد.

علاوه بر مقامات افغان شماری از شخصیت ها و رهبران سیاسی افغان نیز برای شرکت در این نشست دعوت شده اند.

وزارت خارجه چین نیز پش از این تصریح نموده بود که شرکت نمایندگان در این کنفرانس بطور شخصی دیدگاه های خود را در رابطه با بحران افغانستان ابراز نموده و از کسی نمایندگی نخواهند کرد.

چین با افغانستان 79 کیلومتر مرز مشترک دارد و بارها نسبت به پناه دریافت گروه هایی مانند جنبش ترکمنستان شرقی در خاک افغانستان ابراز نگرانی نموده است.

فارین بریف در ادامه نیز نوشت: انتظار می رود چین در چند ماه آینده کوشش هایش را برای افغانستانی آرام پس از خروج آمریکا افزایش دهد. این کوشش ها می تواند شامل استفاده چین و روسیه از نشست های منطقه ای امنیتی چون سازمان همکاری شانگهای برای تسهیل گفت وگوها و نیز سرمایه گذاری در پروژه های بازسازی افغانستان در زمان پسا جنگ باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 774

به "دفتر سیاسی طالبان: سفر ملا برادر به چین شایعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر سیاسی طالبان: سفر ملا برادر به چین شایعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید