راه اندازی سامانه حواله الکترونیک دارو های بیماران خاص و پیوند اعضا

به گزارش تور روسیه ارزان، معاون درمان وزارت بهداشت در نامه ای به رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی، بر راه اندازی سامانه حواله الکترونیک دارو های بیماران خاص و پیوند اعضا در آن دانشگاه ها تاکید نمود.

راه اندازی سامانه حواله الکترونیک دارو های بیماران خاص و پیوند اعضا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در نامه ای خطاب به رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر راه اندازی سامانه حواله الکترونیک دارو های بیماران خاص و پیوند در آن دانشگاه ها تأکید کرد.

در این نامه آمده است: با عنایت به اهمیت توزیع مناسب دارو های ویژه علی الخصوص دارو های مورد مصرف در بیماران خاص و پیوند اعضا که جزو دارو های گران قیمت بوده و با اختصاص اعتبارات ارزی و ریالی قابل توجهی همراه است و نظر به ضرورت حصول اطمینان از دسترسی بیماران نیازمند واقعی به دارو ها و کنترل سوء استفاده های احتمالی، پروژه صدور حواله الکترونیک دارو های ویژه و حذف حواله های کاغذی توسط معاونت درمان دانشگاه و تحویل دارو در محل داروخانه های عرضه کننده منتخب در قالب یک چرخه کنترل شده طراحی و فاز آزمایشی (پایلوت) آن در استان تهران عملیاتی شده است.

انتظار می رود با همکاری و هماهنگی معاونین درمان و غذا و دارو دانشگاه ، دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور، اقدامات مقتضی در جهت عملیاتی شدن سامانه، حداکثر از اول اسفند ماه امسال به عمل آید.

متذکر می گردد پس از تاریخ فوق در سراسر کشور، سهمیه دارویی صرفاً بر اساس آمار حواله های ثبت شده اختصاص داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1081

به "راه اندازی سامانه حواله الکترونیک دارو های بیماران خاص و پیوند اعضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه حواله الکترونیک دارو های بیماران خاص و پیوند اعضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید