مطالعه اقتصاد سیاسی روسیه پس از فروپاشی شوروی، تحلیل اقتصادانان روسی از سیاست های لیبرالیسم مالی

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران، انتشارات نگارستان اندیشه کتاب اقتصاد سیاسی روسیه به انتخاب و ترجمه از روسی محمد کردزاده کرمانی را روانه بازار نشر کرد.

مطالعه اقتصاد سیاسی روسیه پس از فروپاشی شوروی، تحلیل اقتصادانان روسی از سیاست های لیبرالیسم مالی

مطالعه اقتصاد سیاسی روسیه پس از فروپاشی شوروی، نشان می دهد که این کشور از استراتژی مالی و یا برنامه ریزی مشخصی برخوردار نبوده است. نوشته های تحلیل گران برجسته روسی از جمله سرگی گلازیف، سرگی گوبانف و والنتین کاتاسانوف و سایر اقتصاددانان حاکی از آن است که سیاست های لیبرالیسم مالی که به وسیله یلستین پایه گذاری شد و ادامه یافت همگی با شکست روبه رو بوده اند.

خصوصی سازی منجر به پاره شدن زنجیره ارزش افزوده در فراوری صنعتی، فرار سرمایه از کشور، سفته بازی، حاکمیت دلار و ایجاد قشری از الیگارش های کمپرادور شد که فقط به فکر صادرات مواد خام بوده اند. درآمدهای ناشی از صادرات نفت و گاز بجای این که وارد صندوق ذخیره ارزی یا بودجه دولت شوند وارد جیب دولتی ها و بخش خصوصی شده و پیامد آن توسعه فقر، افزایش فاصله طبقاتی و انقراض صنعتی بوده است. در ضمن محتوای این اثر، شباهت های متعددی میان شرایط اقتصاد و سیاست در روسیه و ایران را برای مخاطب تصویر می نماید.

انتشارات نگارستان اندیشه کتاب اقتصاد سیاسی روسیه به انتخاب و ترجمه از روسی محمد کردزاده کرمانی را در 366 صفحه به بهای 200 هزار تومان روانه بازار نشر کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 تیر 1402 بروزرسانی: 9 تیر 1402 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2577

به "مطالعه اقتصاد سیاسی روسیه پس از فروپاشی شوروی، تحلیل اقتصادانان روسی از سیاست های لیبرالیسم مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه اقتصاد سیاسی روسیه پس از فروپاشی شوروی، تحلیل اقتصادانان روسی از سیاست های لیبرالیسم مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید