مکرون خواستار ریاست مرکل بر کمیسیون اروپاست

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس جمهور فرانسه گفته اگر آنگلا مرکل، صدراعظم کنونی آلمان بخواهد رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گردد، به او رأی می دهد. مرکل اما پیش تر عهده داری مقامی در سطح اتحادیه اروپا را پس از دوران صدراعظمی اش در آلمان، رد نموده است.

مکرون خواستار ریاست مرکل بر کمیسیون اروپاست

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش دویچه وله، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه سه شنبه شب 21 خرداد (11 ژوئن) در گفت وگو با شبکه سوییسی فرانسوی زبان ارتی اس، گفته است که اگر مرکل بخواهد رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گردد، او از مرکل حمایت می نماید. مکرون در این مصاحبه تأکید نموده است که اروپا به چهره ها و شخصیت هایی قوی احتیاج دارد که اعتبار و شایستگی لازم برای تصدی پست های کلیدی در سطح اروپا را داشته باشند.

مکرون با تأکید بر ایرادهایی که به مانفرد وبر وارد می داند، گفت: کسی این نامزد اصلی را نمی شناسد.

مانفرد وبر سیاستمدار آلمانی از حزب سوسیال مسیحی این کشور است که از سال 2014 رهبر فراکسیون حزب مردم اروپا در مجلس اروپا است. او در انتخابات مجلس اروپا (مه سال 2019) به عنوان کاندیدای اصلی حزب مردم اروپا برای تصدی پست ریاست کمیسیون اروپا وارد کارزار انتخاباتی شد و از حمایت آنگلا مرکل برخوردار است.

به اعتقاد مکرون نباید از این خواسته، یعنی خواست داشتن افرادی کاریزماتیک در پست های کلیدی اتحادیه اروپا خجالت کشید.

مکرون در این مصاحبه گفته است: انسان باید در زندگی همواره در پی جذب و به کارگیری کسانی باشد که از خود آدم قوی ترند. چون به اعتقاد او این آدم ها باعث تقویت و به جلو سوق دادن انسان می شوند. رئیس جمهور فرانسه گفته است که در برخورد و جذب همکاران خود بر این اصل وفادار است.

ناظران بین المللی معتقدند چنانچه مرکل بار دیگر صدراعظم گردد، می تواند شکافی را که ترامپ با سیاست های انزواطلبانه و شعارهایی چون اول آمریکا ایجاد نموده، پر کند. بعضی حتی پا را فراتر گذاشته و گفته اند مرکل جای ترامپ را در دنیا آزاد برعهده خواهد گرفت. مرکل این نظر را رد نموده و گفته که هیچ کشوری به تنهایی قادر به حل کردن مسائل دنیا نیست.

آنگلا مرکل صدراعظم کنونی آلمان در اکتبرماه گذشته پس از 18 سال رهبری حزب سوسیال مسیحی آلمان از این مقام استعفا داد ولی خاطرنشان کرد که تا انتها دوره کنونی، در مقام صدراعظمی باقی می ماند. سال 2021 انتها این دوره خواهد بود. مرکل پیش تر گفته بود، پس از اتمام دوره فعلی صدراعظمی، در هیچ سِمت سیاسی در سطح اروپا فعالیت نمی نماید.

رئیس فعلی کمیسیون اروپا در حال حاضر ژان کلود یونکر است که دوره پنج ساله ریاست او در تاریخ 31 اکتبر 2019 به انتها می رسد.

ماکرون و مرکل روز سه شنبه (11 ژوئن) در برنامه همایش صدسالگی سازمان بین المللی کار شرکت نموده بودند و گفته می گردد که در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 528

به "مکرون خواستار ریاست مرکل بر کمیسیون اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون خواستار ریاست مرکل بر کمیسیون اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید