وزرای خارجه پاکستان و آمریکا درباره افغانستان مصاحبه کردند

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اطلس، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در تماسی تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود خاطرنشان کرد که اسلام آباد بر اساس منافع مشترک در طیف وسیعی از زمینه ها و موضوعات آماده همکاری با واشنگتن است.

وزرای خارجه پاکستان و آمریکا درباره افغانستان مصاحبه کردند

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه پاکستان در این خصوص آمده است که شاه محمود قریشی در این تماس به آنتونی بلینکن گفته است: صلح در افغانستان به وسیله توافق سیاسی یکی از اهداف اساسی دو کشور به شمار می آید.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه همچنین کاهش خشونت منجر به آتش بس و کوشش برای دستیابی به یک راهکار سیاسی فراگیر در افغانستان را ضروری خواند و تاکید نمود: اسلام آباد فرایند صلح افغانستان را تسهیل نموده و به همکاری در مورد رسیدن به صلح در این کشور متعهد است.

این در حالیست که مذاکرات صلح افغانستان میان نمایندگانی از کابل و طالبان در هفته های گذشته در شهر دوحه قطر ادامه یافته بود؛ اما بعضی منابع از تعلیق موقت آن تا شروع به کار دولت جدید در آمریکا خبر داده بودند.

لازم به ذکر است ائتلاف به سرکردگی آمریکا به بهانه های واهی مبارزه با تروریسم در سال های 2001 و 2003 به کشورهای افغانستان و عراق حمله کرد؛ تجاوزی که جز افزایش خشونت ها و ناآرامی ها در این دو کشور نتیجه ای به همراه نداشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1799

به "وزرای خارجه پاکستان و آمریکا درباره افغانستان مصاحبه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه پاکستان و آمریکا درباره افغانستان مصاحبه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید