پیشنهاد فرانسه و آلمان به اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران : فرانسه و آلمان گفتند پس از عدم دریافت هیچ پاسخ معتبری از مسکو در خصوص مسموم کردن الکسی ناوالنی، منتقد کرملین با عامل اعصاب، به اتحادیه اروپا پیشنهاد تحریم علیه روسی ها را می دهند.مسکو دولت های فرانسه و آلمان را به تهدید و کوشش برای باج خواهی متهم کرد.

پیشنهاد فرانسه و آلمان به اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا ، رویترز اعلام نمود، چندین دولت غربی گفته اند روسیه، که اتهامات ناوالنی مبنی بر درگیری این کشور در مسموم کردن این منتقد در ماه اوت را رد نموده، باید در تحقیقات یاری کند یا با عواقب آن روبه رو گردد.

تصمیم و سرعت توافقی که دو قدرت اصلی اروپا برای پیشبرد تحریم ها اتخاذ کردند، بیانگر سخت تر شدن دیپلماسی اتحادیه اروپا در قبال مسکو است، که در عوض گفته تجارت معمول با برلین و پاریس را ممکن نمی داند.

این اقدام در تضاد شدید با سال 2018 و زمانی است که تقریباً یک سال طول کشید تا این دو عضو اتحادیه اروپا بر سر تحریم ها علیه روس ها به دنبال حمله عامل اعصاب به جاسوس روس در بریتانیا، موافقت نمایند.

ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه و هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در یک بیانیه مشترک اعلام نمودند که تا به امروز هیچ شرح معتبری از سمت روسیه ارائه نشده است. در این زمینه، ما فکر می کنیم که هیچ شرح پذیرفتنی دیگری برای مسمومیت آقای ناوالنی جز درگیری و مسئولیت روسیه، وجود ندارد.

این دو دیپلمات پیش تر به رویترز گفته بودند که این دو کشور هنگام دیدار 27 وزیر خارجه اتحادیه اروپا در 12 اکتبر (21 مهر)، تحریم هایی علیه مقامات نظامی اداره اصلی اطلاعات روسیه پیشنهاد خواهند کرد.

این دو وزیر گفتند: با دریافت نتایج ضروری از این حقایق، فرانسه و آلمان پیشنهادهایی برای تحریم های اضافی با شرکای اروپایی به اشتراک خواهند گذاشت. این پیشنهادات، افراد مسئول در این جرم و نقض هنجارهای بین المللی، مبنی بر عملکرد رسمی آن ها و همچنین نهاد درگیر در برنامه نوویچوک را هدف قرار می دهد.

دیده بان جهانی تسلیحات شیمیایی روز سه شنبه اعلام نمود که نمونه های خون گرفته شده از ناوالنی حضور یک عامل اعصاب از خانواده ممنوع نوویچوک را تأیید نموده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: به جای همکاری صحیح با فدراسیون روسیه در نفع شفاف سازی شرایطی که بر سر وبلاگ نویس آمده، دولت های فرانسه و آلمان حالا به تهدید و کوشش برای باج خواهی از ما تغییر رویه داده اند.

وی ادامه داد: پاریس و برلین تمایلی به در نظر دریافت حقایقی که روسیه بارها ابراز نموده، ندارند. زاخارووا از این حقایق اسمی نبرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی که در وب سایت این وزارت خانه منتشر شد، اضافه نمود: ما تجارت معمول با برلین و پاریس را ممکن نمی دانیم.

انتظار می رود وزاری خارجه اتحادیه اروپا حمایت سیاسی خود را روز دوشنبه ارائه دهند، اما انتظار نمی رود که تحریم ها فوراً مورد تأیید قرار گیرند، چرا که متون حقوقی بایستی از سوی 27 کشور اتحادیه اروپا، تهیه و شفاف سازی شوند.

لودریان روز چهارشنبه به یک کمیته پارلمانی در پاریس گفت: ما و آلمان می گوییم که شفاف سازی از سمت روسیه لازم است و اگر این کشور دست به شفاف سازی نزند، ما باید با اروپایی ها به نتیجه برسیم. ما با آلمان همگام هستیم.

وی گفت که پاریس در گفت وگو را به روی مسکو نمی بندد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1495

به "پیشنهاد فرانسه و آلمان به اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد فرانسه و آلمان به اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید