کوتاه شدن زمان بستری بیماران کرونا با داروهای یاری کننده طب سنتی

به گزارش تور روسیه ارزان، معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، با اشاره به نتایج امیدبخش داروهای طب سنتی یاری کننده به درمان کرونا در کشور، از کوتاه شدن زمان بستری مبتلایان به کووید19 به دنبال مصرف این داروها (همزمان با سایر درمان های اصلی) اطلاع داد.

کوتاه شدن زمان بستری بیماران کرونا با داروهای یاری کننده طب سنتی

دکتر علیرضا عباسیان در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه نتایج کارآزمایی بالینی داروهای طب سنتی برای یاری به درمان بیماری کووید19، تا به امروز امیدبخش بوده است، گفت: البته قصد داریم تا انتشار مقالات و نتایج دقیق کارآزمایی صبر کنیم تا دقیق تر با مردم صحبت کنیم.

وی درباره نتایج فعلی به دست آمده درخصوص این داروها، اضافه کرد: در حالی که به طور میانگین بیماران کرونایی حدود پنج روز در بیمارستان بستری بودند، بیماران مورد مطالعه ما که از داروهای طب سنتی هم در کنار سایر درمان های اصلی استفاده می کردند، دو روز زودتر از بیمارستان مرخص شدند. همین موضوع از آنجایی که هزینه های بخش سلامت را کاهش می دهد بسیار حائز اهمیت است.

عباسیان با بیان اینکه بعضی علائم بیماری کووید 19 به دنبال مصرف این داروها سریع تر بهبود یافته است، تاکید نمود: البته این کارآزمایی خیلی سخت صورت گرفته است. متاسفانه بستر برای انجام تحقیقات طب ایرانی در تمام زمینه ها فراهم نیست، زیرا عموما طب نوین در مراکز درمانی برقرار است و حس عدم اطمینان نسبت به تدابیر، داروها و دستورات طب ایرانی وجود دارد. این عدم اطمینان سبب می گردد یک مرکز پژوهشی که بودجه پژوهشی محدودی هم دارد، ترجیح دهد آن بودجه را برای پژوهش های رایج طب نوین صرف کند. یا در مواردی که حساسیت مردم نسبت به بیماری زیاد است، احساس ریسک نسبت به طب سنتی پدید می آید.

وی با اشاره به اینکه در طب رایج تکیه بر دستورات بین المللی است، ادامه داد: از این رو هر اتفاقی بیفتد، پاسخی برای آن در قانون وجود دارد در صورتی که بعضی درمانگران تصور می نمایند اگر درمان طب سنتی را در پیش بگیرند، بیم آن را دارند که حال بیمار بدتر گردد یا شکایتی رخ دهد. همین موضوع سبب می گردد مدیران و درمانگران چندان وارد حوزه درمان طب سنتی نشوند، ولی با وجود این محدودیت ها و شرایط اندکی که فراهم شد، طب ایرانی خوش درخشید و مجموعه ای فراهم شد تحت عنوان برنامه ملی پیشگیری و درمان های یاریی طب ایرانی برای کرونا که به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، با بیان اینکه دستورات قید شده در این برنامه ملی مستند بر شواهد بالینی است، اظهار کرد: این دستورات که در حالت مشابه اجرا شده است توانسته پاسخ مناسب بگیرد. امیدواریم موج دوم کرونا وجود نداشته باشد، اما اگر خدایی نکرده چنین موجی در راه باشد، امیدواریم به پشتوانه نتایج این طرح های تحقیقاتی، اعتماد بیشتری به طب سنتی جلب گردد و دستان ما برای خدمت رسانی به مردم بازتر گردد.

وی با تاکید بر اینکه کارآزمایی بالینی داروهای طب سنتی در زمینه یاری به درمان بیماری کووید19 با رضایت کتبی بیمار شروع می گردد، توضیح داد: تمام استانداردهای یک پژوهش اجرا می گردد و درمان با این روش با کسب رضایت بیمار یا خانواده او شروع شده است.

عباسیان با بیان اینکه دلیلی وجود ندارد همه روش های سنتی یاری نماینده به درمان کرونا پاسخ مثبت بگیرند، گفت: بیماری کووید 19 بسیار قوی است و از طرفی ما هم در طب سنتی به دلیل بعضی حساسیت ها و محدودیت ها نمی توانیم روش های قوی این طب را اجرا کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1382

به "کوتاه شدن زمان بستری بیماران کرونا با داروهای یاری کننده طب سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوتاه شدن زمان بستری بیماران کرونا با داروهای یاری کننده طب سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید